Tråd: Streiken
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-10, 18:35   #167
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Streiken

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Oki, da har jeg lært noe nytt i dag også. Når man har 7-8 fortjener man lønn herfra til himmelen! Sist jeg spurte fikk jeg nemlig beskjed om universitetsmaster + 1-2 år! Takk!

Det er ikke så rart det er forvirrende. Før bachelor/mastergradene kom inn i vår verden så het bachelor cand.mag (= 4år ca 70 vekttall, som igjen vil si 1 mellomfag(= 90 studiepoeng) og 2 grunnfag (120 studiepoeng)). Når man er cand.mag. så kan med PPU bli adjunkt. Har man 20 vekttall (=60 studiepoeng) så er man altså adjunkt med tillegg. Etter cand.mag. kunne man ta hovedfag som var normert til 2 år (= 40 vekttall = 120 studiepoeng). Og igjen med PPU i graden ble man altså lektor. 20 vekttall/60 studiepoeng i tillegg = lektor med tillegg. Hovedfag er nesten det samme som master, egentlig mer enn master.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat