Jeg er så lei foreldre som ikke greier å forholde seg til frister (gjelder fotball)
Nå er jeg sur.
Jeg er lagleder for to fotballag, ett knøtteguttelag og ett minijentelag. Nå til helga, eller dvs. i mrg. er det fotballcup. Påmelding for lenge siden og for i hele tatt å få meldt på ett jentelag lag så måtte jeg purre to ganger på mail og en gang på sms. Det er 12 jenter på laget og 5 spiller om gangen så til vanlig er de mange innbyttere. Jeg har snakket med foreldrene om dette mange ganger på trening at det hadde vært fint om vi kan stille to lag på cuper så jentene får mer spilletid og ikke må bytte så mye. Fikk til slutt sju jenter på laget og meldte på ett lag til cupen. For en uke siden kommer treneren og sier de har hatt problemer med mailen og ikke har fått mail så hans datter er ikke påmeldt men om hun kan være med allikevel. Det er greit for henne hadde jeg regnet med og vet de har hatt problemer med mail. Nå de to siste dagene har jeg fått henvendelser fra to foreldrepar til, den siste kom på sms nå i kveld: "vi har utsatt avreise til søndag så XX kommer på cup i mrg. YY"
Jaha, da står jeg igjen med 10 spillere og kunne meldt på to lag så jentene får spille hele tiden. I cuper er det korte kamper og dermed ennå mindre spilletid. Det var heller ikke spørsmål om hun kunne bli med, det var vi kommer. Har veldig lyst å svare at dessverre så er laget fult så hun kan ikke bli med. Men er nok sikkert for snill til å gjøre det Tenker mest på ungen som foreldrene sikkert har lovet at skal få bli med.
Så er det ny cup i august, påmeldingsfristen til meg på mail gikk ut forrige fredag (jeg har påmeldingsfrist nå på søndag). Til nå har jeg to påmeldte, en utenom min egen unge. Skal jeg bare droppe å purre? La de få seg en vekker, ta ett foreldremøte, purre, mase? Er så slitsomt når det skal være sånn når man tar på seg frivillige verv. At foreldre ikke gidder å melde tilbake.
Heldigvis er guttelaget helt motsatt! Der forholder de seg til frister og ikke noe tull Det letter en del.
Nå er jeg sur, bare for å si det en gang til