Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-10, 18:06   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortelle meg om hundehold?

Jeg er jo alene hjemme med baby og hund på dagene nå. Hunden er halvannet år og av aktiv rase. Jack Russel Terrier.
Det går veldig bra til vanlig. Hun er med oss når vi triller tur, og ligger ellers veldig mye i buret sitt og døser.

Det som er greit for deg å tenke på er at du har en enkel ordning med å få hunden inn og ut når du er hjemme. Feks har en line du når fra utgangsdøre, eller veranda eller annen inngjerding der hunden kan tusle litt løs uten at du trenger å være der. Jeg regner med at Pincheren er litt som min med at de ikke liker å stå så lenge ute alene. Så det er veldig greit å lufte hunden før man evt setter seg ned for å amme feks.

Men det å ha en enkel orning på lufting når du selv ikke skal ut er et must for deg nå vil jeg tro. Her ligger hun gjerne litt på verandaen i sola (når det er sol), eller står litt i lina fremme ved ytterdøra.

Det er også greit å ha noen griseører eller annen snacks som er litt tidtrøyte om du er redd hunden vil kjede seg. Da styrer de med den en god stund, enten ute eller inne.

Ellers er det veldig sosialt å ha hund Man prater veldig ofte med andre med hund om hund, og det er en veldig til icebraker. Og så er det jo såååå mye lettere å komme seg ut å gå tur da!