Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-10, 21:37   #88
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Som en som ofte har vært sistemann eller en av de siste til å hente ungene - hvorfor er det ille å være det siste barnet som blir hentet? Jeg har nemlig ikke oppfattet at mine barn har opplevd det som ille i det hele tatt. Litt avhengig av den ansatte, de takler det rimelig ulikt. Noen setter barna på benken i garderoben mens de selv rydder, låser og slukker lys slik at når man kommer 15-20 minutter før stengetid føler man det som om man kommer tilsvarende tid etter at barnehagen har stengt. Da er det ikke så veldig kjekt å være barn heller, de må føle på det samme. Mens andre ansatte sitter sammen med de barna som er igjen og enten leser en bok eller rydder sammen med dem. Det er da en helt annen stemning.

Helt enig med deg! Jeg er ofte en av de som henter sist i barnehagen (og SFO), og tror ikke barna syns det er så ille. Har faktisk fått kjeft av eldstemann når jeg har hentet tidligere på SFO et par ganger

Det virker som det er et mål for mange å hente så tidlig som mulig, men har man en jobb med standard arbeidstid er det rett og slett umulig. Jeg leverer på SFO 7.30, i barnehagen ca 7.35. Så er det jobb, der skal jeg egentlig være klokka 8, men rekker det sjelden (trafikk), er ferdig på jobb klokka 4, og henter som regel rundt 4.30, noen ganger litt senere. Sambo er ukependler, så da blir det sånn - og ungene storkoser seg både i barnehage og på SFO, så jeg syns ikke jeg skal behøve å ha dårlig samvittigjet av den grunn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat