Sv: Henter du barna i tide?
Nei, henter alltid en stund før barnehagen stenger..
Nå leverer jeg rundt 9, og henter igjen rundt 15.30 som hovedregel med mindre det er noe spesielt.
Har ved 2 anledninger kommer for sent, den ene gangen var når mellomstemann var helt nyfødt, jeg hadde vært på helsestasjon og det tok litt lengre tid enn ventet pga liten vektoppgang.
Eldstemann var da i park, som stengte kl 15 og jeg var der 5 over.
Ringte, så barnehage-personalet gjorde seg bare ferdig og møtte meg ved parkeringen med ungen.. 
Andre gangen sov jeg som en stein etter nattevakt og våknet med ett smell.. da var klokken fem minutt før stengetid og jeg måtte gå å hente.. ringte da barnehage og fikk sagt ifra at jeg hadde sovnet og det ordnet seg fint igjen.
Vi har fått bot en gang, den klaget vi på for den var rett og slett urettmessig tildelt.
Barnehagen stengte da 16.45, vi hadde plass til 16.30.
Det hører til sjeldenheten av vi levert til åpningstid (det er kun de dager jeg er på skole, eller på jobb.. og det er jo ikke akkurat ofte), og andre barnehager her i kommunen har i stor grad flexitid.. at man selv passer på å ikke overskride antall timer.
Uansett, samboern hentet 10 på halv 5, de tok seg GOD tid i garderoben, snakket med personalet osv..
De forlot barnehagen 10 over halv 5...
Ett par dager etter lå boten i posten, fordi de ikke hadde forlatt barnehagen til klokken halv.
Da klaget jeg til barnehagekontor, og ordfører med tydelig beskjed om at de måtte kunne gi foreldrene LITT slack på det her da det kun var vår barnehage som har denne hitler-reglen i kommunen.. og det faktum at det er mulig det står i vedtektene.. men det er jammen ikke første gang vi har vært over "vår tid" i barnehagen, hadde personalet vært avvisende og ikke kommunisert... så hadde det vært en ting.. men når tiden går med på kommunikasjon med dem, så skal de fanken ikke bøtlegge.
Vi slapp bot, og reglene i barnahagen er endret.
At ett personal har en dårlig dag, og er gretten på ettermiddagen skal søren ikke gå utover oss.. og hun kunne bare sagt i fra.. han var jo der i tide.
Vi hadde da hatt barn i den barnehagen i 4 år, og aldri hørt noe om at vi måtte være ute av porten til klokken var slagen vår tid.
Hadde den STENGT fysisk på den tiden, så hadde det vært en ting.. men det stengte jo ikke før 15 minutt senere.
Sist redigert av Moonlight : 23-06-10 kl 09:03.
|