Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-10, 12:32   #144
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Det er mektig irriterende at foreldre kommer for sent. Det stjeler av vår tid, og ting vi kanskje skal videre på etter jobben.

...men har ikke alle yrkesaktive det slik? De fleste av oss har vel andre sysler, plikter og oppgaver når arbeidsdagen er slutt.

Jeg er flyvertinne og har betalt inntil flyet lander (dvs. til flyet parkerer ved gaten). Jeg har ikke overtidsbetalt fordi enkelte småbarnsforeldre og andre bruker goooood tid på pakke sammen sakene sine, somle og halvsovende kreke seg ut av flyet.... Du mener altså at de stjeler av min fritid? Det tror jeg neppe du synes Uvitenhet gjør at folk ikke tenker på det. Det må jeg akseptere, men jeg kjenner jo at det klør dersom jeg er ferdig 1615 og må kjøre som en tulling for å rekke barnehagen fordi en eller annen tulling har oppholdt meg unødvendig på jobb.

Det virker som om man skal ha litt ekstra respekt for barnehage-ansattes fritid i forhold til andre yrkesgrupper. Jeg kjenner jeg har minst like mye respekt for dem som jobber på f.eks. Posten. Der kommer kundene strømmende inn kl 17 når posten stenger, og trekker kølapper og de ansatte jobber titt og ofte sikkert både til 1715 og 1730..

Man må være litt fleksibel altså....og heller ta forsinkelser opp med gjengangerne. De aller fleste foreldre henter i god tid før stengetid, og i så måte har ikke barnehage-ansatte noen lenger arbeidstid enn folk flest. Kanskje heller motsatt.

Sist redigert av Elin : 23-06-10 kl 12:47.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat