Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-10, 14:16   #151
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tror ikke så vondt om foreldre at jeg tror det er så mange som spekulerer i å hente barna sine seint. Mange av oss har lange arbeidsdager. Jeg har så lange arbeidsdager at barnehage-alternativet ofte utgår, og jeg må betale for annen barnepass i tillegg. Alle foreldre har ikke 6-7 timers arbeidsdag (som synes å ha blitt veldig vanlig...) noen må faktisk oppholde seg på jobb fra 0730- 16/17. Enkelte av oss har sågar innimellom 14 timers arbeidsdag, og selvsagt forventer jeg meg ikke at barnehagen skal holde åpent for meg de 14 timene.

Jeg har stor forståelse for at det er mange som ikke har arbeidstid som harmonerer med barnehagens åpningstid, og at det er vanskelig å komme fra jobb i tide. Men det er ingen selvfølge at jeg får overtid for den tiden jeg må stå over.
Jeg har også i mange år jobbet i det private næringsliv, og kunne ikke gå fra arbeidsplassen før kundene var ute, og dagens oppgjør var tatt. Men da fikk jeg betalt for den tiden jeg var på jobb.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nettopp! Godt eksempel! Du har altså gått ned i stilling for å tekkes barnehagens åpningstid. Jeg tror det er rom for en barnehage med 15 timers åpningstid på Jessheim, forresten. Det er sååå mange som pendler til Oslo og så mang som jobber skift på Gardermoen.

Dersom barnehagen har 15 timers åpningstid er det også regulert hvor mange timer pr dag og pr uke barna kan være i barnehagen = oppholdstid.

Barn skal vel ikke være i barnehagen 12-15timer hver dag hele uken?

Barnehagen er et pedagogisk tilbud til barna og er tilrettelagt for det og henger litt etter utviklingen i det fleksible samfunnet vi har laget.

Det har alltid vært yrkesgrupper hvor tilbudet i banrehagene ikke har vært tilpasset deres arbeidstid, og jeg håper egentlig at det fortsatt vil være sånn.