Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av kristine, her.
Helt enig med deg! Jeg er ofte en av de som henter sist i barnehagen (og SFO), og tror ikke barna syns det er så ille. Har faktisk fått kjeft av eldstemann når jeg har hentet tidligere på SFO et par ganger
Det virker som det er et mål for mange å hente så tidlig som mulig, men har man en jobb med standard arbeidstid er det rett og slett umulig. Jeg leverer på SFO 7.30, i barnehagen ca 7.35. Så er det jobb, der skal jeg egentlig være klokka 8, men rekker det sjelden (trafikk), er ferdig på jobb klokka 4, og henter som regel rundt 4.30, noen ganger litt senere. Sambo er ukependler, så da blir det sånn - og ungene storkoser seg både i barnehage og på SFO, så jeg syns ikke jeg skal behøve å ha dårlig samvittigjet av den grunn.
Helt enig med dere! Innimellom kan man nesten føle seg som om man er kriminell fordi man leverer ungene ALT for tidlig og henter de ALT for sent.. Men har man arbeidstid fra 08.00-16.00 (som vel er normal kontortid her i landet), ja, da må fortrinnsvis ungene leveres før den tid. Bor man da i en stor by med litt over middels trafikk skal det ikke mange uhellene eller snøfillene til før man er forsen. Jeg er av den "heldige" sorten som har en fleksibel arbeidsdag og reise, så mine barn har pt. ikke blitt hentet forsent.
Og nå skal jeg driste meg til å "banne litt i kirken" - jeg er også helt enig med deg som flyvertinne - i nesten alle yrkesgrupper kan man risikere å bli forsinket fra jobb av en eller annen grunn - dette er langt fra spesielt for barnehage/SFO eller skole. Men det som ER spesiellt for denne gruppen er at de STENGER tilbudet pga planlegging!! Og da gjerne 2 dager ETTER at man har hatt en lang sommerferie eller påskeferie. Jeg vet ikke om noen yrkesgrupper som stenger hele bedriften pga salgsmøte eller strategiplanlegging. Og dette har de krav på 5 dager i året. Det er en hel ferieuke det....