Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.
Og nå skal jeg driste meg til å "banne litt i kirken" - jeg er også helt enig med deg som flyvertinne - i nesten alle yrkesgrupper kan man risikere å bli forsinket fra jobb av en eller annen grunn - dette er langt fra spesielt for barnehage/SFO eller skole. Men det som ER spesiellt for denne gruppen er at de STENGER tilbudet pga planlegging!! Og da gjerne 2 dager ETTER at man har hatt en lang sommerferie eller påskeferie. Jeg vet ikke om noen yrkesgrupper som stenger hele bedriften pga salgsmøte eller strategiplanlegging. Og dette har de krav på 5 dager i året. Det er en hel ferieuke det....
Man er jo på jobb på planleggingsdagene da, er man ikke? Og jeg er veldig glad man har planleggingsdager i barnehagen og på skolen, tror absolutt det trengs.
Og når en bedrift stenger 16.30 så stenger den 16.30. Ting kan selvsagt skje, men det er jo ikke det som er poenget? Poenget her er jo at folk OFTE kommer for sent og henter barna og det er et økende problem. Skjer det innimellom går det jo sikkert helt fint, men når det gjentar og gjentar seg er det jo et problem. Det er jo greit for ansatte å ha en noenlunde tid å forholde seg til. I butikker og lignende er det litt annerledes i og med at man får betalt 15-30 minutter etter stengetid, for opptelling av kasse osv, og man vet at man ikke kan gå på slaget.