Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-10, 15:19   #156
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Å kalle foreldre som kommer for sent hensynsløse idioter syntes jeg er å dra alle over en kam.

Det er vel ingen som har sagt at alle foreldre som kommer for sent er hensynsløse idioter, Fløyel. Men det finnes hensynsløse idioter, og barnehageansatte er én blant flere yrkesgrupper som av og til må forholde seg til slike. Alle skjønner vel at man kan være uheldig av og til, og hvis man selv forstår at man skal bestrebe seg på at det ikke går ut over de ansatte, og ber om unnskyldning dersom man kommer for sent, så tror jeg alle kan tilgi det. Men å komme for sent med fullt overlegg gjentatte ganger, og oppføre seg som om det er en selvfølge, det er ikke akseptabel oppførsel.

Jeg synes ikke det er verre for barnehageansatte enn f.eks. butikkansatte dersom de må være på jobb lenger enn vanlig fordi kundene ikke viser hensyn. Men dersom det virkelig trekker i langdrag, er det jo lettere å si fra til og skynde på kunder som befinner seg i butikken enn å gjøre noe med foreldre som bare ikke kommer. (Og kunder som kommer til butikken lenge etter at den er stengt, de slipper jo rett og slett ikke inn, så de er ikke et problem. Men som barnehageansatt kan man jo ikke bare stenge og gå hjem før alle barna er hentet.)