Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av era, her.
Fløyel, ja alle yrkes gruppe opplever hensynsløse idioter, men ikke alle trenger å sitte å trøste barna deres. og planleggingsdagene er faktisk for å planlegge hverdagen til ungene, det er ikke barnehageansattes snikferie og det er heller ikke salgsmøter for å sikre mest mulig profitt, det blir litt sammenblanding av ting. Om barnehagen planlegger for dårlig og ikke har et bra nok pedagogisk opplegg er det også feil, nettopp fordi kontortiden er slik den er i norge og mange ikke har noen annen mulighet en å levere halv 8 og hente tre på 5, er det viktig at dagen i barnehagen er nøye planlagt med både hvile og læring tilpasset det individuelle barnets behov.
Jeg vet ikke om en yrkesgruppe med et tyngre annsvar og det skulle da bare mangle at det ble satt av tid til å kvalitetssikre den jobben.( og dårligere betalt for det , men det er en annen diskusjon)
Planleggingsdager i vår barnehage = fridag for de ansatte.. og nei, det planlegges ikke ellers i året utenom vanlig åpningstid heller. Dette har irritert mange foreldre, og nå sist sendte de ut skriv om at planleggingsdagen var "jobbet inn" i barnehagens åpningstid...
Jeg sier ikke at alle barnehager praktiserer samme metode for å snike inn 5 ekstra betalte feriedager i året, men dette i kombinasjon med at man er arbeidssky etter kl 17 lager veldig dårlig musikk i mine ører.
Jeg er HELT enig i at barnehageansatte har en viktig jobb. Kanskje en av de aller viktigste i samfunnet - Å ta vare på det kjæreste vi har, barna våre.