Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 20:48   #264
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Men er det galt å ikke sette seg opp på ekstra ferie da? Jeg tenker, jeg vil ha størst mulig fleksibilitet. Barnehagen krever av meg at jeg setter opp barna på 3 uker sammenhengende sommerferie. I tillegg må de ha ei uke i løpet av året, men den trenger ikke være sammenhengende så det løser seg jo selv i og med at jeg jobber litt uregelmessig og liker å ha de små hjemme når jeg selv er hjemme. Så den uka trenger jeg sånn sett ikke tenke på. (Ja de aksepterer at den tas ut på den måten hos oss). Altså setter jeg opp barnet på 3 ukers sommerferie. Så har kanskje jeg og mannen ikke helt sammenfallende ferie, kanskje er vi hjemme tilsammen 5-6 uker om sommeren. Hvorav barnet da har 3 ferieuker. De siste 2-3 ukene bruker vi barnehagen når vi har behov for det (male hus må jo gjøres, få gjort unna husarbeid, innkjøp etc) og barnet har lyst. Ungene lengter jo som regel tilbake til barnehagen etter en stund. Når gata er tom for unger kan det være veldig greit å ha muligheten til en liten tur i barnehagen. Hvis jeg hadde satt opp mer ferie, hadde det altså ikke vært av hensyn til barnet, men av hensyn til barnehagens ansatte. Og det er jeg redd jeg ikke tar hensyn til i en sånn sammenheng.