Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 17:55   #90
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Håper det ordner seg Balanse. Jeg blir mildt sagt forbauset over at folk kan gi så totalt blaffen i at de ødelegger andres eiendom.

Angående dyr i trafikken, og hvem som er erstatningspliktig, så mener jeg å ha hørt at om man kjører på en hund som plutselig løper ut i veien, så er det hundeeier som er erstatningspliktig, og må betale evt skader på bilen, fordi det er båndtvang på hunder.
Kjører man derimot på en sau, er det bileier som må erstatte sauen til bonden.

Jeg tenker også at begge parter kan være lempelige i slike saker. Knuser f.eks mitt barn dekselet på et baklys på bilen, og det er snakk om å skru ut 4 skruer, bytte deksel, og sku på plass igjen skruene, så hadde jeg nok blitt litt irritert om bileier absolutt skulle ha dette gjort på merkeverksted, og jeg måtte betalt 500,- ekstra pga det. Selvfølgelig så er det annerledes om det er mer komplisert. Jeg betaler selvsagt, om jeg eller ungene volder skade på andres eiendom.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat