Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 18:43   #95
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja klart det det synes jeg er helt rimelig!

Men seriøst, om det ikke er gjort med forsett eller ved grov uaktosmhet er det vel ikke noe man må dekke selv?

Jeg måtte ikke dekke bileiers utgifter da hesten min sparket inn en billykt.
Fordi jeg hverken hadde gjort det med forsett eller vært grovt uaktsom.
Og, dere kan være trygge på at det ikke var fordi bileier var grei
Saken værserte i systemet i nesten 1 år.

Så jeg føler kanskje at enkelte her drar dette dem å komme borti en bil med egen bildør, litt ut av proposjoner.

Man er ikke kun ansvarlig i grov uaktsomhet eller forsett. Er man uheldig og forvolder annen persons eiendom skade, er det fortsatt ditt ansvar. F.eks. å rygge på noen ved ett uhell.

Men nå prøver jo du bare å vri debatten bort fra ditt hovedutsagn der du fremviste forakt for andres eiendeler ved å nærmest skryte av at du til stadighet lager riper i andres biler uten å legge igjen beskjed eller tilby kompensasjon. Og det er faktisk kriminellt.