Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Men Floksa, du snakker om å ikke gjøre sånne ting med vilje, men hva legger du i dette innlegget da? Balanse sier hun sa fra til dama at hun laget en ripe i døra, hva mener du med at du ikke hadde tatt henne på alvor om hun oppførte seg sånn? Hvordan da sånn? Sa fra? 
Og Balanse sier at dama skrapte borti døra flere ganger mens hun stod der, skikkelig gnidde døra inn i bilen hennes, og sa ikke engang unnskyld, brydde seg ikke. Mener du virkelig dette er ok og at vi andre overreagerer?
Faen, hele lange svaret mitt forsvant!
Kort versonen:
jeg hadde reagert om noen møtte opp i barnehagen mandagmorgen, for å passe meg opp, med en skademelding over en slik ripe som jeg TRODDE dette dreide seg om.
Jeg hadde ikke reagert på tilsnakk om at jeg skrapet opp en bil, da hadde jeg blitt veldig lei meg og beklaget MYE!
Dessuten kan man vel fint sende inn skademelding uten skadevolders underskrift?
LItt mer på siden, når det kommer til økonomisk skade er IKKE moral det som skal være veiledende. Tenk hvilke "kløne" forsikringer vi måtte hatt for å kunne beveget oss ute da. Man kan jo faktisk ta liv ved uhell, og så fremt man ikke fører bil, så blir man faktisk ikke dømt for sånne ting.
annemede: dersom man har overholdt gjerdeplikten, men hesten kommer seg ut like vel, så er man ikke erstatningspliktig nei. Dette finnes det faktisk mange dommer på.
Sitat:
Rygger du i en bil er du erstatningspliktig. Hvis man er uheldig å kommer bort i en bildør er det vel ikke noen klare regler (så vidt jeg vet). Skumper man bort i et kafebord og ødelegger PC-en til noen er det heller ikke noen klare regler (så vidt jeg vet).
Jeg vil anta at det finne mange dommer som har skapt presedens (?) i slike saker, så å finne ut hva som er gjengs skulle ikke være så vanskelig?