Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-10, 23:26   #141
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Nei, fnatten, jeg tenker ikke på moral som "hva andre bør mene og tenke". Jeg snakker om moral som et personlig verdisett, og som ikke nødvendigvis matcher andres personlige verdisett. Når vi setter sammen våre ulike personlige verdisett og lager regler for det, mener jeg vi lager etiske kjøreregler og etter hvert lover. Det at lovene våre bygger på en slags minste felles multiplum av moral mener jeg ikke nødvendigvis medfører at en persons private moral er hverken gyldig eller forpliktende for meg.

Det er klart at jo mer forankret moralen er til et samfunn, jo mer sosial straff vil man får hvis man bryter den. Det er likevel helt frivillig å leve opp til den, så lenge man holder seg innenfor de etiske kjørereglene og loven.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat