Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-10, 17:05   #374
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg må bare si at jeg ikke føler meg truffet av noe her. Ikke? Men jeg synes det er litt _vel_ mange generelle betraktninger som er generaliseringer ut fra et meget snevert grunnlag. Og jeg kan glatt bruke meg selv som eksempel fordi jeg godt kan se for meg at vi er slike som fremstilles som tidsklemmeforeldre med barna på slep etter oss mens vi bare så vidt rekker barnehagen og ikke prioriterer tilstelninger i barnehagen (vel, det har vi så langt fått til, men dog).Her kommer det vel frem at du kanskje føler at dette er litt ubehagelig, fordi du føler at de ansatte faktisk kan tenke dette om deg... Poenget er at ting ikke alltid er slik det ser ut. Stresset man fremviser i hentesituasjonen kan glatt være kun på grunn av at barnehagen stenger snart og de ansatte skal hjem, og idet man er i bilen på vei hjem senker freden seg.

Neida, man skal ikke generalisere alt for mye. Jeg har selv 12 år bak meg fra bhg og skole, og har sett og opplevd litt av hvert.

Hos noen var det ganske tydelig at foreldrene egentlig ikke hadde tid til å ha barn. Andre igjen hadde man visshet om at det kun var i perioder eller spesielle tilfeller at familien virket "stresset"

Noen foreldre kjenner man faktisk ganske godt etter flere års "samarbeid", mens andre familier vet man ikke like mye om etter like mange år. Folk er forskjellige, og deler ikke like mye info.

Men om ikke foreldrene deler, så vær ikke like sikker på at barna ikke gjør det

Jeg skal prøve å forklare hvordan jeg har forstått inleggene her:

Av de familiene der foreldrene sjelden har tid til å være med på ting i bgh, barna har lange dager, foreldre halser inn og ut ved levering og henting, har kanskje flertallet av de jobber som gjør at de jobber over "normalen". De har kanskje "status" yrker og fine biler. Ikke at det er så viktig.

Det er vel kanskje heller ikke snakk om generalisering, men er ofte basert på egenopplevde hendelser? Det er ingen her som har sagt at ALLE med fin bil, fin jobb, travel i hentesituasjon etc har et stresset liv generelt sett. Men av egen erfaring er de på flertallssiden?

Man får faktisk greie på ganske mye om mange når man jobber med små barn. De har ikke samme filteret som oss voksne, og kan finne på å fortelle de underligste ting. Så ikke vær for sikker på at de i bhg ikke vet noe særlig om deg og din familie selv om ikke du har sagt noe.

Altså, jeg har jo svart at pompen har relativt korte dager i bhg. Dette er det flere faktorer til. Jeg svarte ærlig, men ser jo at flere har kommentert at: Det virker til å være konkurranse om å la ungene ha kortest mulig dag i bhg.

Neida, for oss er det ingen konkurranse, kun sånn det funker best for oss. Bør jeg føle meg truffet av at enkelte mener det er en konkurranse ute å går?