Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-10, 21:56   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?

Jeg bruker spinat på flere forskjellige måter.

Jeg lager omelett med fetaost, spinat og soltørket tomat og egg.

Pasta med spinatpesto er en slager også blandt barna.

I curryretter ( finhakket først) da min kjære elsker spinat curry.

I en variant av moussaka jeg fant opp en gang kjøleskapet var tomt for squash. Poter i skriver med creme fraiche over, så et lag med spinat og over der en tomatbasert saus krydret med kanel og yoghurt på toppen. Kjempegodt.

I lasagne legger jeg et lag med spinat blader mellom bechamel og tomatsaus lagene.

Og verdens beste salat basert på spinat, chili, pekannøtter, solsikkekjerner og en honningsenneps dressing med hvitløk i. Den går i kategorien måltidssalat.

Fillodeg med ingefær, spinat og soltørkede tomater med laks innerst.

Merk, jeg bruker aldri den fæle fryste varianten, tar meg tid til å rense ferske spinatblader.