Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Jeg blir helt av damen i HI. Det finnes da ikke så stupide mennesker? :naiv: Floksa tror jeg bare tuller og overdriver - og det blir jo skikkelige underholdende diskusjoner av slikt, men seriøst ... det er overdrivelser, ja? Irritasjon av å bli innparkert, joda jeg kjenner igjen den. Men derifra til å faktisk bare drite i at man ødelegger andres eiendeler og mene at de bærer ansvaret selv. Jeg tenker først at jeg ikke greier å ta det helt alvorlig - men så begynner jeg å tenke på det av skraper og striper bilen min har fått seg etter x-antall parkeringer på diverse parkeringsplasser. Vel, da skjønner jeg jo at det finnes ganske mange "sånne" der ute. Når damen på toppen av alt selv var ansvarlig for klinparkeringen så er jo det bare toppen av idioti. 
Jeg er ikke så himla opptatt av hvordan bilen min ser ut. Men jeg er opptatt av å iverta de verdiene jeg har. Jeg vil komme til å selge bilen min en dag, og for hver ripe som er der så taper den verdi. Hvis skrapen/ripen på toppen av alt går gjennom lakken, så må man faktisk gjøre noe med det av andre grunner enn utseende på bilen. Man kan få problemer med rust dersom man ikke fikser det.
Jeg har aldri vært borti noen andre, men jeg innbiller meg at jeg at jeg helt klart ville ha lagt igjen navn og nummer. Når det gjelder å være innparkert, jeg har blitt det. Jeg greide etter mye om og med å komme meg inn via den ene bakdøra på bilen og husker at jeg forbannet meg selv for å ikke ha tatt vare på den flotte "flyeren" ei venninne hadde vist til meg ikke så lang tid i forveien. Det var en fin fin lapp å legge igjen til dusteteklinparkere. Den besto av en eller annen lite flaterende karikatur av dusteparkerere - med en påskrift som var noe i gaten av: Neste gang du kliner bilen din inntil min ville det vært greit om du la igjen boksåpner eller drosjepenger til meg. DUST! Noen som er flinke som kanskje kunne ha laget noe slikt for distribusjon? 
I ettertid har jeg forresten fått tips om at man kan få opplyst navn og nummer fra biltilsynet, slik at man faktisk kan få ringt opp dusten.
Når det gjelder ansvar og forsikring og alt slik så har jeg fint lite å bidra med. Jeg vet bare at i følge min moral ville jeg ha gjort opp for meg, og da er det ikke interessant om jeg er pliktig i følge lover og regler. Jeg likte sammenligningen med barn og det å si unnskyld selv om noe har vært et uhell.
Balanse - lykke til med dustedamen. Håper det løser seg greit.
|