Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-10, 16:18   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?

Men Kanne, det er en mekanisme til man må tenke på når det er litt avstand mellom ungene. Det er den mekanismen at den eldste hele tiden må vente til den yngste blir stor nok til å ha utbytte av ting slik at han/hun aldri får reist på noe mens det er helt riktig for seg selv. Og at den eldste alltid må være stor og flink og ta hensyn mens de små tar mye av foreldrenes oppmerksomhet. Jeg tror det er veldig bra med en sånn alenetur for eldstemann. Så får man heller være bevisst på at den minste også skal ha når hun blir større.

En på jobb hos meg gjør noe jeg synes er ganske fint. Når barna er i konfirmasjonsalder får de velge en ferietur sammen med en av foreldrene. Da snakker vi skikkelig langtur på 3 uker i sommerferien, mye alenetid og spennende opplevelser de selv har vært med på å planlegge. Og typsk sånne ferier det aldri blir noe av i en flerbarnsfamilie på grunn av tid, penger og styr forøvrig.