Sv: Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Men Kanne, det er en mekanisme til man må tenke på når det er litt avstand mellom ungene. Det er den mekanismen at den eldste hele tiden må vente til den yngste blir stor nok til å ha utbytte av ting slik at han/hun aldri får reist på noe mens det er helt riktig for seg selv. Og at den eldste alltid må være stor og flink og ta hensyn mens de små tar mye av foreldrenes oppmerksomhet. Jeg tror det er veldig bra med en sånn alenetur for eldstemann. Så får man heller være bevisst på at den minste også skal ha når hun blir større.
For ordens skyld, jeg har ikke sagt at det er feil å gjøre noe alene med hvert av barna. Mitt poeng er at man skal passe på at det jevner seg ut på sikt.
Jeg er full klar over problematikken du nevner (og jeg har vel ikke sagt det motsatte heller, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du men Kanne-er her.). Jeg var bare veldig enig i Bokormens innlegg, for jeg har sett det så mange ganger (dog ikke selvopplevd det, heldigvis).
I vår familie (for å være personlig) er det slett ikke slik at eldste er den som har måttet vente. Hun har derimot vært på mange ferier mens hun var alene, bare storesøster til én liten baby og opplevd fornøyelsesparker i både inn og utland. Lillesøster har derimot aldri vært på slike ferier. I år skal vi derimot på ferie som er lagt opp mest etter henne.