Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-10, 16:29   #250
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Hvor langt drar dere egentlig dette?
Må middagsgjester som kommer til å knuse en tallerken også betale for seg?
Og om de ikke tilbyr seg å gjøre det, er dere sure på dem i lang tid?
Får ungene trekk i lommepenger om de velter et melkeglass?

Dere kaller meg smålig, jeg ville neste si det er motsatt. Jeg er veldig opptatt av at ungene mine skal lære seg å gi andre mennesker "slækk" og akseptere at ting skjer og at man ikke alltid har/skal finne en syndebukk. Også når det er tydelig hvem som har skylda, skal de lære å være romslige. Å alltid skulle plassere ansvar, å ha en skyldebukk er ikke egenskaper jeg setter noe særlig pris på.
Det betry ikke at man aldri skal beklage seg, eller gjøre opp for seg.
Det skal man, men jeg er virkelig ikke komfortabel med å skulle dele ut skyld når det er snakk om uhell. Og jada, jeg har opplevd å få ødelagt både dyre og ikke minst følsesmessige, verdifulle ting, av andre, ved uhell.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat