Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-10, 23:49   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, ungene er vårt ansvar. Men jeg tror (merk: synser i vei) at samfunnsøkonomisk sett så er det antakelig mye penger å hente på at samfunnet spares for store kostnader mht redningsaksjoner, sykehusopphold, evt sykepenger hos berørt familie og mulig institusjonsophold resten av livet hos druknede som blir svært hjerneskadede i etterkant.

Selvfølgelig - jeg er helt enig med deg. Det ligger jo i skoleplanen at svømmeopplæring skal være en del av pensum. Og dette er jo noe som blir nedprioritert i de fleste kommuner dessverre. Det er enkelt og ta fra barn. Barn burde absolutt lære å svømme for å forebygge ulykker og senskader og kostnader som følge av ulykker. Men jeg mener jo at vi som foreldre har ett ansvar og sørge for at ungene vedlikeholder det de lærer på skolen, og dersom skolen til stadighet har skilt som "Stengt pga vedlikehold" - så bør man kanskje gjøre noe med opplæringen for sine egne barn. *og var ikke dette noe av lovnaden til Stoltenberg-regjeringen i forrige stortingsperiode, om at alle basseng i norge skulle fylles?? Sammen med heldagsskolen....? Som igjen er en heeeelt annen diskusjon*