Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Jo, jeg ser den, men blir det da riktig å pålegge skolen å skulle ta ansvaret? Det er jo ikke bare svømming man ser at foreldre ikke har mulighet, av forskjellige årsaker, til å lære barna sine.
Det er så viktig å lære seg å svømme at jeg synes ikke vi skal frita skolene for ansvar for svømmeopplæring. Joda, det er sikkert foreldre som ikke har råd til å kjøpe sykkel til ungene sine slik at de ikke får lært seg å sykle, men man kan ikke dø av det. Jeg synes at akkurat det å lære seg å svømme stiller i en litt annen kategori enn ganske mye annet.
Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.
Ja, det er dyrt, men det kan jo vise seg å være vel investerte penger da.
Det er vel investerte penger, men det er nå engang slik at det ikke er alle som har disse pengene uansett hvordan man vrir og vender på det. Og dermed synes jeg det er viktig at skolene bidrar til svømmeopplæring, slik at svømmeferdigheter ikke blir noe som er forbeholdt de heldige av oss som har råd til å betale for det. Det er noe alle må få muligheten til å lære seg.
Vi betalte 1500 for siste kurs mener jeg. Snuppa har gått på tre kurs (to da hun var baby) og kan fremdeles ikke svømme. Minstemann har gått på ett kurs og kan heller ikke svømme. Det er klart det blir en del penger ut av dette etterhvert. En annen ting er at det er ikke så lett å få plass på svømmekurs her, og jeg tipper det er slik andre steder også.
|