Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
På skolen vår har de svømming på timeplanen en gang i uka fra jul i 2.klasse og frem til jul i 3.klasse. Jeg har inntrykk av at det er mere lek enn konkret svømmeundervisning. Min 7 1/2 åring kan ikke svømme ordentlig ennå. Det de setter som krav til det er at en skal kunne svømme 200 meter, er det ikke? Hun er som fisken i vannet og kan holde seg flytende, men svømmer mest under vann. Tror det blir litt intensiv svømmetrening fra vår side i sommer når vi er på badeferie på begge jentene i år.
Begge jentene mine gikk på et svømmekurs med svømmeklubben i fjor høst, men de har så ukurante tidspunkter at vi ikke får det til. De lærte mye om flyting og sånn, men kom aldri så langt som til svømmingen. Men de lærte veldig mye grunnleggende.
På vår skole er kravet 25 meter. Når de klarer det så kastes de rett ut av svømmeopplæringen.