Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Men kjære du, setter du aldri ting på spissen?
Sorry, jeg blir bare så ekstremt sint og lei meg av denne saken. Det burde være så lett å unngå at små barn drukner på den måten.
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg skriver "av og til virker det som om..." og du spurte hvor jeg hadde det fra. Jeg kjenner ikke familien, så jeg vet ikke om jeg ville komme til å like dem
Jeg baserer ikke mine relasjoner på om folk kan svømme eller ikke, men jeg skal være ærlig nok til å si at jeg nok ikke hadde varslet avisa hvis det var jeg som var i samme båt...
Hva er Presidenten i Norsk Svømmeforbund uenig med meg i?
Det jeg reagerte på var at du skrev følgende:
Sitat:
Det er dessuten ikke snakk om at dette med manglende svømmeferdigheter primært gjelder barn med foreldre som sliter på andre områder også.
Det er en påstand jeg ikke kunne skjønne at du hadde belegg for. Presidenten sier bl.a. at slik det er nå så fører det til et klasseskille, i tillegg til at barn av innvandrere ofte ikke kan svømme. Nå mener ikke jeg at innvandrere generelt sliter altså, men som jeg skrev over: om man ikke kan svømme selv, kanskje har dårlig råd og ikke kommer fra en kultur der svømming i relativt kaldt vann er spesielt vanlig, så er det en høy terskel å komme over.