Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Sorry, jeg blir bare så ekstremt sint og lei meg av denne saken. Det birde være så lett å unngå at små barn drukner på den måten.
Det jeg reagerte på var at du skrev følgende:
Det er en påstand jeg ikke kunne skjønne at du hadde belegg for. Presidenten sier bl.a. at slik det er nå så fører det til et klasseskille, i tillegg til at barn av innvandrere ofte ikke kan svømme. Nå mener ikke jeg at innvandrere generelt sliter altså, men som jeg skrev over: om man ikke kan svømme selv, kanskje har dårlig råd og ikke kommer fra en kultur der svømming i relativt kaldt vann er spesielt vanlig, så er det en høy terskel å komme over.
Ok, den er grei, det er veldig lov å blir engasjert når det gjelder barn og ulykker 
Det jeg mente var at i mange tilfeller (kultur, ressurser osv) er det fullt forståelig at barn ikke lærer å svømme hjemme, og på disse områdene MÅ selvsagt ressurser settes inn for å forhindre at tilsvarende tragedier skjer igjen. Men, i flere tilfeller _kan_ det av og til virke som om foreldre som fint kunne prioritert å ta tak i dette, lar være. Det er alt for mange norske barn som heller ikke kan svømme skikkelig!