Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 14:13   #107
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sorry, jeg blir bare så ekstremt sint og lei meg av denne saken. Det birde være så lett å unngå at små barn drukner på den måten.

Det jeg reagerte på var at du skrev følgende:

Det er en påstand jeg ikke kunne skjønne at du hadde belegg for. Presidenten sier bl.a. at slik det er nå så fører det til et klasseskille, i tillegg til at barn av innvandrere ofte ikke kan svømme. Nå mener ikke jeg at innvandrere generelt sliter altså, men som jeg skrev over: om man ikke kan svømme selv, kanskje har dårlig råd og ikke kommer fra en kultur der svømming i relativt kaldt vann er spesielt vanlig, så er det en høy terskel å komme over.

Ok, den er grei, det er veldig lov å blir engasjert når det gjelder barn og ulykker

Det jeg mente var at i mange tilfeller (kultur, ressurser osv) er det fullt forståelig at barn ikke lærer å svømme hjemme, og på disse områdene MÅ selvsagt ressurser settes inn for å forhindre at tilsvarende tragedier skjer igjen. Men, i flere tilfeller _kan_ det av og til virke som om foreldre som fint kunne prioritert å ta tak i dette, lar være. Det er alt for mange norske barn som heller ikke kan svømme skikkelig!