Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-07, 22:05   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Velger å svare på det siste, det du ville ha svar på.
Nei det er ikke greit å selge sex, for det er det som er temaet. Ikke å ha det som forhandlingsverktøy.
Den dagen man har sex med noen og mottat noe tilbake som motytelse om det så er i form av penger, kontantkort osv er man i mine øyne en hore.
En hore er en som selger sex, hva man får som betaling er meg knekkende likegyldig.

Å sammenligne dette med vennesex synes jeg er å dra det langt.
For det første tar jeg utgangspunkt i at vennesex er noe begge to har lyst til og at ikke er en "tjeneste" man må betale for.

Å lære barna sine at de har lov til å si nei, har jo ingen ting med når man mener at det er ok å ha sex, om man mener det er ok/ike ok å ha vennesex.
Å lære barna at de har lov til å si nei går på å lære barna å tenke over at de har en valgmulighet og at de ikke skal gjøre ting som de føler er galt.
Om det så er å ha sex, ta en røyk eller en pils, eller noe så enkelt som å dra hjem til noen, selv om de ikke ønsker det.
Å lære barne å si nei er for meg også å lære de at de skal ha egne meninger, og tørre å si fra selv om de mener noe helt annet en de andre.
Altså er det å lære barna å si nei noe som dekker mye mer en sex.

Vi har alle våre holdninger og verdier.
I de fleste tilfeller skal det meget god argumentasjon til for at man skal endre mening. Noen vil se på den andre parten som trengsynt og noen vil se på den andre parten som halvt hjernedød.
Slik er det alltid med diskusjoner, poenget er at man må prøve å holde seg til sak og ikke til person.

Når det gjelder meningen om det og Jessica føler jeg meg i allefall ikke truffet. Så den velger jeg å avstå fra å kommenterer videre.