Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-10, 08:46   #118
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Skrev et langt innlegg som forsvant, men ser jeg kan signere Mim. Trikken til Sognsvann for å lære å svømme? Slike utsagn må jeg nesten le av. "

Hvorfor det? Greit, hvis foreldrene ikke kan svømme er det jo en ting, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det absolutt må være organisert svømmetrening i basseng, dersom foreldrene kan svømme selv. Greit, så er det ikke så varmt i vannet, og man ville helst ha ventet til det var 25 grader, men er det ikke greit å fryse litt hvis resultatet blir at barna blir tryggere i vann? Man kan sitte å være sur på staten/kommunen/skolen til man blir blå, men det hjelper jo ikke, barna lærer jo ikke å svømme av den grunn - så da må man rett og slett ta litt ansvar selv. Svømmeopplæring i kald sjø er nok ikke det ideelle, men dersom er alternativet er ingen svømmeopplæring så er det helt klart det beste valget.

Det er ikke sjelden jeg kan tenke meg omtrent 100 ting jeg har mer lyst til enn å ta med ungene på en kald strand etter en lang dag på jobb, men hvis sola titter frem tar vi da turen alikevel. Og vi allierer oss med barnas venner - noen ganger tar jeg med de, noen ganger tar de med mine, og noen ganger drar vi alle sammen.

Jeg tror alle er enige om at grundig svømmeopplæring i skolen hadde vært det beste, men de fleste steder er ikke dette et alternativ.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat