Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 19:18   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tror dere virkelig at fireåringen min er smart nok i hue til å ha en velbegrunnet overbevisning om vegetarianisme? Sorry så smart er han ikke altså.

Tjah, begrunnelsen "ikke spise andre" er vel like velreflektert hos et barn som hos en voksen, vil jeg tro. Men barnet er såklart ikke i stand til å vurdere konsekvensene av et slikt valg. Det må den voksne, i dette tilfellet Siljemoren, vurdere, som det virker som hun har gjort.
Poenget, som Irma har påpekt også, er at barnet i praksis ikke spiser kjøtt og fisk, og hva gjør man så med det? Hvor lenge lar man være å tilrettelegge for et ballansert næringsinntak, av prinsipp?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat