Sv: Bilder av døde barn
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Jeg kjenner at jeg egentlig ikke hører hjemme i denne tråden. Har fått bakoversveis av noen meninger allerede. 
(men det er vel kanskje jeg som er skrudd...)
Jeg synes det er rart at man skal måtte gå rundt og tenke på om slike ting kan støte andre. Skal jeg ta hensyn til hvordan andre oppfatter mitt døde barn?
Vi tok endel bilder etter at Sigurd døde, de har vi i albumet, men jeg opplyser alltid om det før jeg overrekker bildene.
Jeg respekterer at det for noen er vanskelig å se slike bilder, men jeg nekter å la meg styre av at andre kan føle seg støtt av mine dyrebare minner.
Jeg har vurdert mye frem og tilbake på om jeg skulle legge ut bilder av Sigurd på dette forumet, og jeg gjorde det tilslutt. Det er viktig for meg å vise han frem, samtidig som jeg selvsagt ikke ønsker å støte noen.
En grei regel hva angår slike bilder; skal man vise dem frem eller legge dem ut på forum, så er det greit å "advare" om hva det er bilde av.
Litt for å beskytte seg selv også, jeg har hørt om foreldre som har fått kommentaren "Æsj, så grusomt" når de har vist frem bilder av sitt døde barn. 
Det Blondie skriv her er heilt i tråd med mine meiningar kring dette temaet. Eg synes det vert ganske fordomsfullt å tru at foreldre til døde barn heilt ukritisk viser fram groteske bilete utan å ha vurdert problemstillinga.
|