Sv: Bilder av døde barn
Dette med døde barn er et minefelt å bevege seg i, for det er så mange såre følelser hos dem som har opplevd det store marerittet, og jeg føler virkelig med dem. Men jeg synes likefullt det er riktig å kunne diskutere hvordan folk rundt reagerer på slikt. For meg er det verre å se et kistebilde av et dødt barn, enn av en død bestemor. Man finner ingen som har bårebildet av sin bestemor fremme, de ønsker jo helst å huske vedkommende i live. Og det skulle en jo tro at de som mister barn også ville ønske? Å uforvarende se bilder av døde barn,- noe som er alle foreldres største mareritt og redsel, - det skjønner jeg veldig godt at kan føre til utbrudd som det Blondie beskriver. Det kommer automatisk. Man kan ikke alltid kontrollere føleser og reaksjoner. Og nettopp det at folk reagerer slik,- det synes jeg er et bra tegn på at det er viktig å advare folk slik Blondie skriver. Både for deres del, og for sin egen del for å slippe å bli såret på den måten.
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
En annen ting; jeg har alltid bilde av Sigurd med meg, men som bakgrunn på mobilen min. Da kan jeg se han, men ingen andre.
En veldig god løsning for meg, selv om enkelte mener at det er å henge seg opp i barnet man har mistet. 
Bare for å pressisere, så svarte jeg på å ha bilde av et dødt foster inni magen på kontorpulten. Å ha bilde av et levende barn som er gått bort er noe helt annet. (Skjønt jeg vil påstå det ikke er noe sunt å velge et bilde hvor barnet er dødt.)
Å ha bilde på mobilen din slik du har er jo i privatsfæren.¨
Men jeg undrer meg litt på en liten ting Blondie;(dette er ikke et angrep på deg og hva du gjør, så jeg håper du vil ta det for det åpne undrende spørsmålet det er): Hvorfor har du lenke til hjemmeside for å vise frem barnet som er gått bort, men ikke til de barna som lever?