Sv: Festing i tett nabolag
Vi bor i en blindgate med 5 like hus. alle husene er vertikalt delte eneboliger, det vil si, nede er det en leilighet, og så er det oppe en hovedetasje og annen etasje. Vi bor i hovedetasje med annen etasje delen. Det bor kun familier med små barn her, bortsett fra han ene på 21 som er ungkar og liker å feste ute på verandaen. Avstanden mellom hans leilighet og vår, ja allle husene, er det ca 5 meter mellom oss. Så når vi sitter på vår terrasse så ser vi rett ned på hans. Så hvis han har fest så sitter vi alså å skriker til hverandre når vi sitter ute så vi må rømme inn. Jeg kjenner at jeg hater dette. Endelig lørdag og man sitter ute på terrassen og koser seg med lys i lykten og et glass vin, så setter det i gang med hyling og karaoke rett oppi fanget på oss omtrent. Det har gjort så mye irritasjon i meg at jeg har store planer om å selge her etterhvert og kjøpe meg et hus som ligger litt mere fredelig til. Jeg passer kanskje ikke inn til å ha naboer.. ja for alle må jo ha fest av og til om de vil. Men når man aldri får nabovarsel, og de skriker og hyler så ille, og barna våkner over alt, så syns jeg det er for galt. Han har virkelig flyttet inn i et nabolag der det er bare små barn. Men han er jo ikke pliktet til å ta hensyn da men er det virkelig en 23 00 regel når det ikke er borettslag? og hvor mye kan man finne seg i bråk før den tid? vil det si at da kan egentlig jeg sette ut to store høyytalere og skrike i microfon her ute hele lørdagen /dagen fram til kl 2300 hver dag? bør vel være en viss regelgrense hehe...,
|