Sv: Reklamerte på sko
Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.
Dagen kommer og hun skal gå med skoene. Etter 2-3 timer er sålen på begge skoene løsnet og hun har snublet i sålen så det kom skraper på tuppen. En pyntediamant hadde også falt av.
Det er sant, pynt som faller av kan man ikke reklamere på, men om skoene ble oppskrapet som følge av at hun snublet i sålene som løsnet, burde vel butikken latt dere reklamere på dette vet å få et nytt par. Det er snakk om at butikken må bruke litt skjønn, det ville i allefall jeg gjort.
Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.
Vi opplevde noe av det samme med Eurosko. Lillebror fikk Viking goretex høstsko/vårsko, som skulle være helt vanntette. De kostet nesten 700,-, så jeg forventer at det funker.
Etter at han hadde brukt dem et par dager lakk de som søren. Gikk til butikken, og jeg måtte levere inn skoene, slik at de fikk se om de virkelig var utette. De måtte stå så og så lenge i ei bøtte med vann. Meeen problemet var bare at sjefen var på ferie, så de kunne ikke gjøre noe som helst før hun var tilbake. Det tok 3 uker det. Og enden på visa var at vi etter 1,5 mnd fikk kranglet oss til nye sko fra en SVÆRT sur butikksjef. De påsto at skoene ikke var 100% vanntette også, selv om de var merket med waterproof - om ikke det betyr vanntett, så vet ikke jeg. Og vi hadde aldri kjøpt dem heller, hvis de ikke hadde vært vanntette.
Jeg kjøper ikke sko på Europris lenger.
Var det kun butikksjefen som kunne ta slike avgjørelser? Spesielt, det kommer veldig overraskende på. Ved en reklamasjon på sko så skal en eventuell reperasjon/"utredelse" ikke ta lengre enn en uke, så 3 uker er jo ikke akseptabelt bare fordi noen er på ferie. Dessuten trenger skoene stå i vann maks 1 døgn for være på den sikre siden, men jeg vil anta at faktisk bare et par, tre timer skulle holde lenge. Jeg blir enda mer overrasket når butikkpersonalet påsto at Gore-tex ikke er 100% vanntett? Det var ukompetent. Selvsagt, Gore-exen kan gå i stykker ved at noe skarpt stikkes inn i den, eller vann kan komme over kanten på skoene slik at man blir våt, men selve Gore-tex membranen skal være 100% vanntett. Hverken mer eller mindre. Om skoene trakk til seg masse vann ville jeg nesten gjettet at det ved en feil faktisk ikke var membran i skoene, eller at eventuelle sømmer var avglemt tapet, eller at vann har trukket opp over kanten på skoene. Nå har jeg forøvrig aldri vært borti at membranen faktisk har manglet.
|