Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 12:45   #172
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en skarp tunge?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men et sylskarpt kompliment er jo det aller beste, da.

Helt klart! Det kan av og til (og nå snakker jeg generelt, ikke kun med tanke på FP ) synes som om en del mener at skarphet i hodet bør kombineres med skarphet i tungen. Det synes ikke jeg. De aller klokeste jeg møter på min vei er også de mildeste. Mildheten forkludrer på ingen måte klokheten - heller tvert imot.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Utrolig interessant å lese (og ufattelig komisk også), fordi jeg tenker stikk motsatt. Når folk som leser greier å se forbi formuleringene og lese innholdet så synes jeg det er en flott prestasjon. I en meningsutveksling har jo egentlig begge parter like stort ansvar for å holde diskusjonen ok, men det virker som om jeg legger mye større vekt enn deg på den delen som går ut på å tolke og forstå den andre. Mens du legger mye større vekt enn meg på den delen som går ut på å uttrykke seg.

Jeg tenker også som deg.

Det er riktignok slik at Tinetoffs a og d er de vanligste, men mange uten brilliant formuleringsevne har mye å fare med, altså. Det er vel kanskje oppfatningen om det motsatte som har gjort meg mest forbanna i diskusjoner her inne.

Når folk (og igjen - jeg snakker generelt i den videste forstand) med brilliant evne til å formulerer seg siler andres verdi først og fremst gjennom akkurat denne egenskapen, blir jeg gjerne

Og ofte også

Men dette er nok ganske sikkert min kjepphest. Jeg jobber som lærer og er svært, svært opptatt av å ikke kun anerkjenne mine kloner (pliktoppfyllende, skoleflinke, arbeidsomme sjeler). Å ha "noe å fare med" kommer til uttrykk på et vell av måter, og for å unngå å være arrogant, er det av stor viktighet å være klar over nettopp det.

Jeg har lest mange innlegg her inne med verdifullt innhold men ikke så imponerende form. At innholdet i slike innlegg ignoreres eller ødelegges i andres iver på å hakke på form er latterlig.