Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-10, 00:26   #95
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?

Det meste man driver med når man er gravid er en avveining mellom risiko (hvor farlig er det jeg tenker å gjøre) og nødvendighet (hvor ubehagelig/håpløst blir det å la være å gjøre dette).

For min del er fallskjermhopp veldig greit. Det ville vært farlig som bare det (jeg kan det ikke), og det ville vært helt unødvendig. For Kari Traa tror jeg nok at risikoprofilen er en helt annen, jeg vet ikke hva jeg kan sammenligne det med i min hverdag. Behovet for å hoppe er vel også litt økt i og med at det til en viss grad er jobbrelatert for hennes del, men jeg vil ikke tro det på noen måte er vanskelig å takke nei midtveis i svangerskapet.

Lignende avveininger gjør man når man velger om man vil sykle, ri, gå på glattisen, kjøre bil, gå på ski, spise blåmuggost, ta det ene vinglasset, spise kjøtt som ikke er helt gjennomstekt, spekemat, jobbe nattevakter, spise usunt, være på jobb i barnehage der noen av barna har hatt sykdom med utslett eller røyke. Det kan jo faktisk være at hun er så trygg på den hoppinga at hun glatt hadde hoppet tandem med baby i bæresele, hva vet jeg. Jeg kan likevel ikke fatte at hun valgte som hun gjorde i og med at det er en risiko involvert og det samtidig er så komplett unødvendig og det burde være rimelig enkelt å la være.