Sv: Hvor bo mest mulig billig og landlig med arbeidsted Drammen?
Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.
Stemmer at mye av Lier er "bil til hver" område, om man regner det med i husprisen blir det ganske dyrt... Lierbyen er nesten en spøkelseslandsby siden butikkene er blitt utkonkurrert av Liertoppen. Tranby kan muligens være et alternativ - jeg vet de har mange busser som går derfra, bl.a. TimeExpressen til Oslo.
Jeg hadde likevel sett meg om etter villaleilighet i Drammen - mange lekre villaer på "solsiden" har utleiedel, og det er flotte områder med bra bussforbindelser til stasjonen.
Tranby er et fint sted å bo, spesielt synes jeg det virker koselig i området rundt ringveien. Lierskogen tror jeg er bra, men vet lite om bussavganger hvis dere ikke vil bilpendle. Konnerud er også et veldig hyggelig sted, og hvis du bor nær buss er det ca ti min til toget.
Signerer aller mest den siste, ang villaleilighet i Drammen. Det er mange områder med hus med store hager i fredlige omgivelser. Og jeg trives godt på "skyggesida" (strømsø) , synes det er like bra her som på bragernes. Brakerøya/Nøsteområdet er også ganske landlig og koselig (grense Lier/Drammen). Her bygges det også et nytt felt nå.
Personlig synes jeg Skoger, Krokstadelva, Mjøndalen, Solbergelva, og til dels Konnerud, er for langt fra Drammen i forhold til pendling til Oslo. Sylling er for avsides hvis ikke man kjenner noen der. Men, det hele kommer ann på hvor landlig man ønsker å bo, hvor og hvordan man skal pendle, og hva man føler er viktigst.