Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-07, 01:50   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Integrering og niqab (VG)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg for min del mener man har problemer om man ikke kan få den hjelpen man trenger fordi man har motforestillinger mot hva folk har på hodet.

Det er jeg helt enig i.

Opprinnelig lagt inn av Mams

Kan vel kanske være enig i at jeg synes niqab blir litt mye tildekking for min del i noen situasjoner (der jeg føler at jeg gjerne skulle sett hele ansiktet med mimikk osv), men om legen elelr noen andre går med hijab eller ikke har da ikke noe å si på hvordan man utfører jobben.

Nei, selvfølgelig har ikke hijab noe å si på hvordan man utfører en jobb. Det har jeg heller ikke sagt. Men alle tenker ikke som deg og meg, og vi trenger ikke mange generasjoner tilbake før folk er skeptiske til det som ikke er 100% kjent og dagligdags, og heller ikke yngre mennesker som ikke har erfaringer med dette, vil føle seg komfortabel med at noen bærer hodeplagg. [/quote]

Opprinnelig lagt inn av Mams

Her møter jeg meg selv litt i døra merker jeg, for det gjør jo i realiteten ikke en niqab heller. (men igjen det med å se ansiktet betyr tydligvis mere for meg en jeg liker å innrømme)
Hvilken frysyre en politimann har (for å bruke ditt eksempel) er meg knekkende likegyldig. En politimann med rasta hadde jeg kanskje fått mere tillitt til, for han tør å være seg selv.
(innrømmer gladelig at jeg legger dårlig merk til frisyren til folk, men mindre de ser ut som meg om morran)

Ja, se her! Her innrømmer du, til tross for at du har et tolerant og liberalt syn på hodeplagg at du ikke føler deg helt komfortabel med en som bære niqab. Den samme følelsen har mange overfor en som bærer hijab eller andre ting som de ikke er vant med.
Frisyren til politimenn kan vi mene mye eller lite om, men jeg er rimelig overbevist om at det store flertall ikke ser en langhåret rufsete politimann som like seriøs i jobben sin, som en som er mer "striglet". Fordommer ja! Men slik er det... og at du ville hatt mer tillitt til en rasta-politimann er din egen personlighet, mer enn det generelle synet til folk flest.