Sv: Er du en klager/sutrer?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Unnskyld, hva sa du???
SJELDEN at nordmenn klager???
I ærlighetens navn så har jeg aldri vært borti et folkeslag som klager så mye som nordmenn, og det til tross for at nordmenn stort sett har det veldig veldig bra. Kanskje derfor vi klager så mye, fordi vi rett og slett LETER etter feil, mangler og andre ting vi kan syte over.
Ja, på enkelte områder så klager vi lite. Vi er ikke så veldig personlige i offentlige rom. Hadde en kollega av meg kommet for sent på jobben og klaget til meg at det var kona sin feil hadde jeg blitt ... stum. Dette er ting ingen sier i Norge. Det er heller ikke ofte jeg hører folk si noe annet enn at de har det bra på direkte spørsmål. Helse er det også sjeldent at folk klager over.
I Norge er vi derimot veldig flinke til å klage over offentlige problemer synes jeg. At bussen ofte er forsinket. At det er noe riv ruskende galt med det politiske systemet. At det er galskap at ingen tok signalene før ditten og datten gikk ad undas osv