Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-10, 22:18   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi handle i Sverige?

MME er billig. NAN HA1 som vi bruker å handle på Maxi Nordby betaler vi vel rundt 70-80,- for, og de ligger på 159,- på norske apotek. Nå har ikke Pjokken kunnet få vanlig NAN, men da Poden var liten husker jeg at ferdignan lå omtrent på halve prisen, mens vanlig pulvernan var rimeligere men ikke så rimelig som ferdignanen prosentvis. Babyglassmat og annen babymat er også mye billigere enn i Norge, utvalget også større pga. Semper.

Ellers er følgende fint å kjøpe:
- Store gulostpakker
- Kyllingfilét og andre frysevarer
- Fersk kjøttdeig
- Oppskjært pålegg (spekeskinke, ulike skinker og salami++)
- Bacon
- Bregott smør (mye bedre enn norske Bremykt)
- Flytende smør
- speltmel (den gang vi spiste mye melprodukter)
- Knekkebrød
- Risgrøt på pølse (MYE billigere enn Fjordland sin, veldig kjekk til f.eks rislapper)
- Saft, for variasjonens skyld
- grove pasta ting-og-tang
- pakker med ferdigbearnaise
- linfrø, sesamfrø, gresskarfrø, linser, couscous+++ (mye utvalg på Maxi iallefall)
- oliven i småposer til 4,90 SEK (Eurocash)
- svenske matblader
- diverse kaviartuber f.eks den med ost/kaviar, dillkaviar etc.
- diverse tubeoster.

Apotekvarer er også rimelig. Bortimot halv pris på enkelte ting. Sukkefri sjokolade ligger på rundt halv pris av helsekostpris på Godisbutikken eller hva den nå heter.

Det var det jeg kom på i farta. Ikke sikkert alt er like billig. Når jeg reiser til Sverige er det like gjerne for å prøve ut nye ting og ha litt mer variasjon i kosten, som for å spare penger.