Sv: [Hage] Hva sår man på en hageflekk man ikke bruker?
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Det kan bli veldig fint hvis du legger noen steinheller på kryss og tvers som stier, og har bed i mellom der. Koselig å gå rundt, og lettere å luke og sånt. Hvis det er litt skyggefullt kan jeg sikkert tipse om en haug skyggeplanter. Er det litt sol, så vips! har du uendelige muligheter. Min mor har et svært bed i hagen sin hvor hun har både kryproser, spirea og buskmure. Alle disse er superenkle, fargerike og flotte, og blir svære og tar fort mye plass, noe du sikkert vil foretrekke. Kryprosene kryper overraskende lite egentlig, de er ca en halvmeter høye, men brer seg fint utover, og de er visst veldig hardføre også. Innimellom dem har hun endel løkplanter, iris, krokus etc.
Tror det er litt skyggefullt der, men ikke sikker. Ugresset liker seg godt i alle fall.
Er enig i at det høres flott ut med steinheller, og jeg har planer om å ha dette på fremsiden. Nå er budskjettet mitt veldig trangt så jeg er ute etter noe som kan se greit ut, ut denne sommeren i første omgang. En duk og litt bark må være en grei start. 
|