Sv: Dårligste grøsser?
Jeepers creepers kommer høyt oppe på lista av samme grunn som du skriver Enhjørning.
Den der cheerleadermassakrevampyrzobiegreia vi så hos Iset (Iset du bare må finne tittelen) var en orgie i klisjeer og drit kjedelig. Skjønt den hadde 2 kule scener.
Alle fredag den 13 filmene bortsett fra enern og toern er kjedelige og kverner på det samme mølet. De to første er jo greie å ha sett da, klassikere og sånn.
Halloween filmene. Joda nr 1 var grei, men resten? Og den 20 år etter, det var bortkastet tid det.
Tommyknockers av stephen king. Boken er så bra, fantastisk skummel. Men filmen er bare latterlig. Dessverre.
Jeg får fnatt av latterlige grøssere og ikke minst splatterfilmer. Vi var en gjeng som så en haug med splatterklassikere en gang (fordi det var sån man bare måtte gjøre om man virkelig likte røssere) og etter å ha sett braindead og den andre store som jeg ikke husker navnet på, men den ble bannet fra flere land fordi den liksom var så fæl. Så mistet jeg hele gnisten for grøssere en lang stund.
Dagens splattere som the saw og sånt får meg bare kvalm og enda mer oppgitt over menneskeheten.
En annen grøsser jeg vil avbefale på det sterkeste er "the hills have eyes", fy faen for en grusom film. Ikke grusom som i at man blir redd, men menneskesynet, menneskeverdet er så hinsides alt at jeg ble sittende å gråte i over en time etter at filmen var slutt.