Sv: Jetlag ...
Vi fant de beste reisetidspunktene når vi dro denne gangen; det hjelper også en del. Bort reiste vi tidlig ettermiddag, slik at med flybytte i Amsterdam så ble den lange flyturen timet til nattestid og vi sov alle minst 4-5 timer. Det var da kveld når vi kom frem og ungene la seg forholdsvis greit etter et par timer med å finne bagasje, hente leiebil og komme seg til hotellet. Var oppe til levelig tid mellom kl. 06-07 lokal tid og alt gikk som smurt. Hjem dro vi fra USA kl. 22 lokalt og ungene fikk derfor natten der også, de sov faktisk hele flyturen begge to. og da sovnet jo vi også, og når vi landet i Amsterdam var vi alle mer eller mindre uthvilte, og klokken der (her) var rundt 11-12, så vi kom liksom kjapt inn i normal rytme igjen uten store problemer selv om vi sov godt utpå dagen første dag hjemme, fordi vi glemte vekkerklokka.
Selvsagt forutsetter det at man får sove på flyene da, både smått og stort, men time- og døgnmessig var det i allefall veldig godt tilrettelagt for minst mulig kav.
Men det hjeper jo ikke deg/dere nå, og jeg må fint innrømme at jeg har vært natteravn i langt større grad nå en ukes tid, enn normalt. Jeg hadde også forsøkt en telefon til legen og Melatonin, ellers er det lurt å tvinge seg opp så tidlig som mulig og holde det gående så lenge som mulig. IKKE lurt å ikke stille klokken til vekking og ende opp med å sove til kl. 15.30 første dagen hjemme ...