Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-10, 22:47   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytten - del dine erfaringer!

Jeg har ikke hytte selv, men disponerer to på fjellet. Jeg synes man kan legge vekt på ulike ting alt etter som hvor den ligger.

Dette liker jeg med de hyttene vi bruker:
At de er romslige. Rundt 100 kvadrat +/- er de på og det er veldig greit.
Begge hyttene har fire soverom, blandt annet to rom som er store nok til dobbelseng. Store stuer er også flott når man er mange på hytten, slik at man kan være sammen uten å måtte sitte oppå hverandre til en hver tid.
Store vinduer som slipper inn mye dagslys.
Store verandaer. Om mulig gjerne frokost og ettermiddagsveranda, da kan man sitte i solen hele dagen.
Varmekabler i gulvene i hall, bad, kjøkken og i en "tarm" inn mot veggene i stua. Dette er gull på en vinterhytte, gulvvarme er deilig
Kjøkken i "hjemmestørrelse". Man er ofte veldig mange på hytta og da er god plass til matlaging ett must.
Hall! Jakker, sko etc. til mange mennesker tar mye plass.
Oppvaskmaskin- ingen liker egentlig å bruke ferien sin på å ta oppvasken, samt at man unngår en del irritasjon
Vei helt frem til hytta *lat*. For at hytta skal bli mye brukt, bør man kunne ta helgeturer og da er det veldig pjaktisk at man slipper å spenne på seg ski og pulk med varer for å komme frem en sen fredagskveld.

Dette savner jeg:
Mer buplass! Det blir tydeligvis aldri nok lagringsplass, så og lage en romslig bu med plass til alt fra lagring av matvarer, ski, skisko, fiskeutstyr,pulk,meis fjellstøvler Hva Har Du er ett must.
Vedbu som det er lett å komme til for de som leverer den.
Vaskemaskin. Det er under planlegging og det blir deilig å slippe å dra med seg håndduker og sengetøy frem og tilbake for hver gang man er på tur.

Bortkastet plass og penger: Badstu! Den har blitt fyrt opp tre ganger i hyttas historie, tar mye plass og er virkelig ikke ett must