Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-07, 13:00   #8
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Jeg er enig med deg i det meste Zefid, men ikke fullt og helt ang. kondomer.

Jeg syns det er flott om utekontakter deler ut kondomer (deres jobb er å være der for ungdommene). Kondomautomater og andre måter å få kondomer tilgjengelig på er helt supert.

Så var det tilbake til Natteravnene. Jeg TROR at for å få vervet flest mulig voksne til Natteravnsarbeid så bør ikke kondomer være en viktig del av det.
Her i byen prøver vi nå å blant annet verve besteforeldre og minoriteter. Jeg tror at mange besteforeldre vil få problemer med å dele ut til ungdom. Vi har en bestemor som nå er leder for Natteravnene. Hun føler ikke for å dele ut. Hun er også aktiv i andre arenaer med ungdom og har fått en flott "pris" for det hun gjør. Samtidig så betyr det ikke at de er fordømmende ( i lys av kondomtråden), men at de føler det blir feil. Vi må tross alt være klar over at man er oppdratt til forskjellige tider og at for en del mennesker er dette vanskelig. Det viktigste må vel være at voksne engasjerer seg for ungdom og er tilstede. Dersom Natteravner var eneste måte for ungdom å få kondomer på så ville jeg nok tenkt litt annerledes. Det er ikke lett å få voksne til å engasjere seg for de unge og da er det viktig å legge mest mulig til rette slik at man får med seg aktuelle voksne. Bedre enn ingenting eller at noen få brennes ut..... Det er dessverre realiteten blant mange av oss som har en idealisme og vil gjøre noe for lokalsamfunnet om det er i speideren eller andre ting :erfaring:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat