Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg syns for eksempel at når såpass mange kvinner åpenbart har en oppfatning av at noe er for mye jobb slik at det blir en samfunnsoppfatning at kvinner ikke takler full jobb og familieliv så er det egentlig ganske viktig at de kvinnene som er uenig kommer frem. Dette er jo holdninger som jobber knallhardt mot likestilling.
Har tygd litt, og tror at jeg er både enig og uenig med deg. Jeg skjønner poenget med at det er problematisk at det skapes en oppfatning om at kvinner ikke takler full jobb og familieliv, samtidig som det vitterlig er mange kvinner som synes det er vanskelig å få ting til å gå i hop, og noen har skrevet om sine personlige opplevelser av dette i tråden. Og for de som er utslitte eller frykter å bli det av sine liv er det egentlig ikke så veldig mye hjelp å hente i at noen fremstår som SuperkvinnerTM som fikser alt. For da er det liksom en selv det er noe feil med da, og ikke strukturene eller de kulturelle normene i samfunnet.
På den andre siden, for å argumentere mot meg selv igjen, så ser jeg poenget med at de som fikser full jobb og familieliv sier litt om hvilke prioriteringer og valg de gjør som gjør at ting går rundt for dem. 
|