Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 17:49   #90
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men uansett - jeg skal ikke henge meg opp i detaljer om hvor lang tid man bruker på å støvsuge eller ikke. Eller på å rydde.

Men jeg føler virkelig at når samfunnet dreies i retning av at kvinner som gruppe blir mindre attraktive som arbeidstagere fordi man frykter de ikke vil jobbe mer når de får barn, samt at kvinner ender som økonomisk avhengige av mennene sine - da føler jeg at man skal stoppe og tenke litt over om det virkelig er slik vi ønsker å ha det i samfunnet vårt. Jeg vil ikke det.

Jeg skulle prikke deg, men det har jeg visst nettopp gjort. Så jeg applauderer heller her. Jeg er enig. Jeg jobber 100% (på papiret i alle fall - mye mer i realiteten). Mannen det samme. Vi har over gjennomsnittet hus og jeg lurer på hvor mye tid en gjennomsnittsherr/fru faktisk klarer å bruke på husarbeid. Jeg skulle nok fint klart å bruke fulle dager på å styre hus, men jeg klarer også å holde et akseptabelt nivå med 30-40 minutter hver dag.

Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt fri en dag i uka for å få unna greier som hoper seg opp, men med tanke på framtiden, så ser jeg ikke det som aktuellt. Jadda, enhver får selvfølgelig gjøre som en vil, men jeg tenker også på at kvinner fort blir mindre attraktive på jobbmarkedet. I tillegg: Jeg har opplevd at folk har blitt sykemeldt fra jobben for å ha overskudd til å drive A/S Familien hjemme. Jeg sier ikke mer!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat