Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-07, 21:17   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg er for aktiv og passiv dødshjelp.
Det begrunner jeg med at hvert enkelt menneske skal få bestemme over egen kropp, også når denne kroppen skal slutte å eksistere.

Ja, det vil jo bli det som er retten til å dø. Så vidt meg bekjent kan man nekte å motta behandling som pasient? Kan man ikke, tro?

Men... Hva når det er snakk om barn da? Det er jo vanskelig for et lite barn (ikke at det er uproblematisk for en voksen) å si i fra om egne ønsker. Skal foreldre ha de siste ordet om å redde et meget sykt barn/la det få lov å dø, eller bør legene ha det?

Jeg problematiserer her, jeg vet det. Jeg synes bare at det er et vrient tema, samtidig som jeg jo mener at også barn må få lov til å dø dersom alternativet er f.eks. er et liv med sterke kroniske smerter.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat