Et litt "klamt" spørsmål
I går ringte moren til ei venninne av eldste. Hun la igjen melding på mobilsvar siden jeg ikke bruker mobilen i jobbtiden.
Spørsmålet var om eldste ville være med de på sirkus til uka.
Jeg sjekket med jenta, og sendte en kjapp sms i pausen min om at det ville hun, og at jeg kunne overføre penger for billetten via nettbanken.
Alt vel.
Senere på ettermiddagen ringte hun plutselig på og viste meg rabattkupongen med priser for forestillingen.
Hun sa at om hun fikk pengene nå, kunne hun hente ut billettene.
Jeg har ikke kontanter, så jeg sa jeg kunne ta ut penger i butikken senere og sende med eldste dagen etter.
Det glemte jeg selvfølgelig, så jeg sendte ny sms og spurte om kontonr så kunne jeg overføre.
Fikk kontonr hennes, men med følgesspørsmål om hun kunne låne 500 kr til neste fredag.. ?
Dette syntes jeg var litt vanskelig. Det blir rart å si nei, enda rarere om jeg sier ja og hun ikke betaler meg tilbake.
Jeg snakket med mannen og vi ble enige om at tvilen får komme henne tilgode. Vi har "råd" til å miste pengene, men har selvfølgelig ikke lyst til å miste de.
Pengene er nå ute av min konto og inne på hennes. Følelsen er litt merkelig.
Jeg ble veldig overrasket over å få spørsmålet, siden vi ikke omgås foreldrene til denne jenta noe særlig.
Jentene leker endel sammen.
Nå har mor en mindre hjerneskade og litt stutt på sosiale greier.
Forresten så var det første hun spurte om da mannen leverte eldste der i dag om jeg hadde ført over. I kveld fikk jeg bekreftelse om at pengene hadde kommet.
Dette her er vel ikke helt vanlig? Og hadde dere lånt bort penger?