Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 00:21   #493
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

En kjapp googling førte meg til en studie/presentasjon som bl.a. viser at kvinner er dobbelt så utsatt for depresjoner som menn. De var mest utsatt for de fleste andre psykiske lidelser også. Å påstå at det ikke er kjønnsforskjeller når det kommer til de enkelte lidelser har tidligere ført til at kvinners helse og lidelser ofte ikke er blitt tatt tilstrekkelig på alvor. Jeg syns det er uheldig å påstå at menn og kvinner er helt like, "plages" likt og har lik risiko.

Peker tilbake på link i mitt forrige innlegg. Kjønnsforskjeller i helse er veldokumentert. Årsakene er ikke klarlagt. Å hevde noe annet er å stikke hue i sanden. Man kan ønske at kjønnene var helt like men det er nå engang slik at vi er forskjellige.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat